Zawodnicy w profesjonalnych zespołach treningi odbywają codziennie. Każdego dnia pracują nad polepszaniem własnych umiejętności. Nie jest to nic dziwnego, jednak by mieć możliwość codziennego treningu trzeba pewien poziom osiągnąć a wybicie się z małych miejscowości jest bardzo trudne. Oczywiście, niektórzy od samego początku przygody z piłką trenując na przykład w akademiach odbywając treningi bardzo często, ale nie oszukujmy się, zdecydowana większość zawodników swoją drogę na szczyt rozpoczyna z poziomu niższego niż zero, w niewielkich klubikach i często przez wiele lat trenują ledwie dwa razy w tygodniu. Jest jednak pewien sposób by grono swoich kolegów z regionu marzących o wielkiej karierze równie mocno jak Ty wyprzedzić. Mowa tu o treningu indywidualnym.

Krótko mówiąc, dla chcącego nic trudnego. Jeżeli warunki, w których funkcjonujesz nie dają ci możliwości częstego treningu sam zadbaj o to by odbyć więcej jednostek treningowych. Podczas takiej formy trener skupiony jest tylko i wyłącznie na jednym zawodniku co pozwala na lepsze dostrzeżenie braków. Organizm natomiast przyzwyczaja się do większego i częstszego wysiłku co może w przyszłości przełożyć się na dobrą kondycję czy też wytrzymałość. Trener podczas takiej jednostki może bardziej zintensyfikować trening a także lepiej dotrzeć do zawodnika i zmobilizować go do ciężkiej pracy. Mówiąc trening indywidualny nie konieczne trzeba od razu mieć na myśli pracę na boisku. Samodzielnie z trenerem można również odbywać treningi czy to na siłowni czy mentalne, o których wartości pisaliśmy na blogu niedawno. O to, co w danym momencie, dniu jest dla piłkarza najbardziej przydatne dba trener. Przygotowuje on bowiem plan treningowy w oparciu o nasze możliwości, czy też aspekty, które chcielibyśmy poprawić.

Niektórzy taką formę przepracowania jednostki treningowej uważają za niepotrzebną, ale prawda jest taka, że nawet profesjonalni gracze grający w najlepszych klubach świata często odbywają swego rodzaju treningi indywidualne. Co jakiś czas znany zawodnik wypowiada się, że daną rzecz wypracował zostając po treningu lub przychodząc na trening wcześniej i doskonaląc dany element samodzielnie lub z trenerem i jak najbardziej można to nazwać indywidualną pracą. Często pracą, która przynosi efekty. Kto z nas nie zachwycał się wielokrotnie pięknymi bramkami z rzutów wolnych zdobywanymi przez mistrza w tej dziedzinie, czyli Andreę Pirlo? Jego sposób wykonywania tego rodzaju stałych fragmentów nie wziął się znikąd. Jak sam napisał w swojej autobiografii “Myślę, więc gram” podpatrywał on innego słynnego speca od wykonywania rzutów wolnych, słynnego Brazylijczyka Juninho Pernambucano. Oczywiście, na zwykłym treningu nie ma czasu by poświęcić mnóstwo minut na same strzały z rzutów wolnych, więc Pirlo indywidualnie trenował tak długo, aż uderzenia zaczęły mu wychodzić. Na treningach indywidualnych można spokojnie poświęcić czas na doskonalenie strzałów czy dośrodkowań.

Częściej jednak podczas jednostki doskonali się technikę, czy też zdolności motoryczne co zdecydowanie pomoże nam w meczu i być może sprawi, że skaut spośród wielu zawodników zauważy właśnie Ciebie. Wszyscy lubimy też patrzeć na efektowne sztuczki zawodników, ale ci którzy grają w piłkę wiedzą, że pojedynek jeden na jeden lub próba bardziej spektakularnego i indywidualnego zagrania podczas gdy jest możliwość podania to ryzyko. Jeżeli się uda to faktycznie stworzymy sobie przewagę w ataku i zyskamy aprobatę kibiców, ale strata może się okazać fatalna w skutkach. Podczas treningu indywidualnego bardzo często pracuje się również nad pojedynkami 1 na 1 i budowaniu pewności siebie i wiary w ogranie przeciwnika oraz w drugą stronę – możemy nauczyć się jako obrońca odbierać piłki napastnikom.

Trening indywidualny okazuje się też bardzo podobny w przypadku odniesienia kontuzji. Gdy wracamy do gry po jakimś urazie dobrze jest najpierw popracować samodzielnie, zbadać własne ciało, ocenić czy nadaje się już do rozpoczęcia treningów z drużyną na pełnych obrotach. Jeżeli wchodzimy w zwykły trening od razu po kontuzji to ryzyko jej odnowienia jest większe niż kiedy wpierw skorzystamy z treningu indywidualnego. Oprócz “wybadania” tego czy po urazie faktycznie nie ma już śladu indywidualna jednostka treningowa może pozwolić też odzyskać pewność siebie i pomóc w pozbyciu się obaw przed kolejną kontuzją. Inną istotną funkcją jest oczywisty fakt, że trening indywidualny pozwoli nam także na naprawienie – przynajmniej w pewnym stopniu – braków powstałych z powodu przerwy w grze.

Jeżeli przekonałeś się, że trening indywidualny faktycznie może pomóc ci w wejściu na wyższy poziom warto przypomnieć, że nasza agencja oferuje również takie treningi i to nie z “byle kim”. W treningach typowo piłkarskich pomogą ci wykwalifikowani trenerzy, a jeżeli chcesz popracować nad innymi aspektami, takimi jak np. siła pomogą ci Mistrz Europy w kulturystyce oraz Mistrz Świata w karate.

Podsumowując, w futbolu tak jak w życiu – niczego nie dostaniesz “podanego na tacy”. Trening indywidualny to jest jedna z możliwości wyprzedzenia konkurentów w drodze po marzenia, ale to Ty sam musisz zdecydować czy chcesz wykonać ten krok.

 

Leave a Reply

Polub nas na Facebooku

Facebook Pagelike Widget

Śledź nas!

Kalendarz wpisów

Czerwiec 2019
PWŚCPSN
« Kwi  
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Call Now Button